Jak możemy pomóc?
< Back
Print

Obsługa Apaczki (usługi kurierskie) w vendero

​Apaczka to operator logistyczny w Polsce, skupiający się w głównej mierze na rozwiązaniach dla klientów biznesowych z branży e-commerce.​

Konfiguracja sposobów dostawy to jeden z elementów przewodnika, umożliwiającego samodzielne założenie e-sklepu od początku do końca.

Integracja z Apaczką znacznie poszerza zakres usług kurierskich, z których mogą skorzystać klienci sklepu. Wystarczy założyć konto Klienta w serwisie Apaczki, korzystając z poniższego odnośnika, bądź podczas procesu rejestracji podać kod promocyjny: InsERT.

Ważna informacja

Opłaty za paczki uzależnione są od wagi towarów. Należy pamiętać, aby ustawić wagę w Subiekcie.

Aby uruchomić usługę Apaczka w vendero, należy:

1. Przejść do listy wtyczek, odnaleźć wtyczkę Apaczka (API ver. 2) i wybrać przycisk Zainstaluj.

2. Następnie przejść na zakładkę Apaczka – Integracja i zainstalować, podając App ID oraz APP Secret do założonego konta. Dane należy pobrać z listy integracji z konta operatora logistycznego.

 

​Należy pamiętać o zdefiniowaniu integracji na stronie usługodawcy rozwiązania. W odpowiedzi użytkownik otrzyma App ID oraz App Secret.

Aby przejść do pełnej konfiguracji integracji usług, należy wybrać w Panelu Administracyjnym vendero moduł Ustawienia – Dostawa.

W konfiguracji wtyczki użytkownik powinien określić Dane nadawcy, Numer konta bankowego, Powiadomienia e-mail o: dostarczeniu przesyłki, wyjątki, utworzeniu przesyłki, wysłaniu przesyłki oraz dostępne Dostawy.

W opcji powiadomień dostępne są do zaznaczenia pola nadawca/adresat. W zakładce Dostawy należy zaznaczyć obsługiwane rodzaje dostaw dla kupującego.

Rozwijając opcję Dostawy, użytkownik ma dostęp do listy kurierów obsługiwanych przez operatora logistycznego. Wśród dostępnych opcji na liście są:

Po zainstalowaniu wtyczkę będzie można edytować w:

  • ​ moduł Wtyczki > Dane integracyjne > Konfiguracja integracji z Apaczka

  •  moduł Ustawienia > Dostawa

Jak konfigurować dostawy w vendero?

Realizowanie zamówień z wykorzystaniem wtyczki Apaczka w vendero:

1. Po dokonanym zakupie w sklepie internetowym pojawia się nowa pozycja w liście zamówień. W kolumnie sposób dostawy pojawi się dostępny przycisk Utwórz paczkę.

​2. Po wybraniu przycisku Utwórz paczkę, pojawi się formularz tworzenia paczki, gdzie do wymagane będzie uzupełnienie kolejnych zakładek: Adres wysyłki, Informacje o paczce, Dane nadawcyNumer konta bankowegoPowiadomienia e-mail nadawcy/odbiorcy o dostarczeniu przesyłkiwyjątkuutworzeniu przesyłki oraz wysłaniu przesyłki.​

Po zatwierdzeniu formularza paczki, w kolumnie Sposób dostawy pojawi się informacja z numerem przesyłki oraz przyciskiem Pobierz etykietę. Zmiana statusu zamówienia oraz pozostałe czynności (eksportuj do XLSpobierz listy przewozoweanulujpobierz potwierdzenie) użytkownik wykonuje z poziomu panelu administracyjnego Apaczki w module Zlecenia.

Emsys 2024
×

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie i warunków RODO. więcej

COOKIE
Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Zgoda" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

RODO
Korzystając z serwisu wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych przez emsys.pl Marek Zając z siedzibą we Wrocławiu w celach związanych z realizacją zgłoszenia, udzielaniem odpowiedzi na zgłoszenie, przygotowaniem i przesłaniem oferty handlowej. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do przesłania i realizacji zgłoszenia. Zostałem poinformowany o przysługujących mi prawach dostępu do danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest emsys.pl Marek Zając z siedzibą we Wrocławiu.

Zamknij